Tuesday 4 October 2011

paradise is my dream home


Anas b. Malik reported: The Paradise is surrounded by hardships and the Hell-Fire is surrounded by temptations. (Muslim Book 40 No. 6778)

Aku berjalan di atas bumiMu
Sering menyombong diri
tanpa sedar
apa yang ada pada ku ini
hanyalah nikmat sementara yang Kau beri
sebagai ujian buat diri
Aku bernafas udara milikMu
Tiada bayaran yang dikenakan
Namun aku sering melupakanMu
Jarang aku bersyukur
Padahal untuk hidup tanpa 5 menit oksigen pun aku tak mampu
Hamba apakah aku ini ya Allah...
masihkah Engkau mahu memandang aku ini...
Aku rasa hina sangat
Karena aku bukanlah hamba yang kuat imannya..
taqwa dalam diri masih belum kukuh terbina..
ingatanku pada manusia dan hal dunia lebih aku utama dariMu, Tuhanku
Ya Allah...
berikan aku kesempatan untuk aku merasai nikmat mencintaiMu,
merasakan Engkau hadir dalam setiap gerakan perjalanan hidupku...
Izinkan aku bertemu denganMu di syurga nanti...

No comments:

Post a Comment