Thursday 9 July 2009

ketularan dech...

sejak WHO declared pandemic alert level bagi H1N1 naik ke fase 6, ramai yang jadi kalut. Risau jika sekiranya diri tertular. Menjadi-jadi kebimbingan bila dengar ada yang meninggal disebabkan virus ni. Macam org lain, saya pon risau jugak. Tapi takpe, disease ni CFR (case fatality rate) dia 0.4% je. Patient yang meninggal tu dah memang ajal dia nak meninggal kan..

Saya baru dapat info, kawan saya terjangkit virus ni. Sekarang dia kat Hospital. Kuarantin. Ktorg tak dapat nk tengok, sebab doktor tak bagi. Bila dengar kawan ni kena, kawan2 saya yang lain pon nak g check jugak, sebab diorg pon ramai yang tak sehat. lagi 'ngetren' kat sini demam, batuk n selesema. Ramai juga dak malaysia yang tak sehat kt kuliah saya. Mak kate jaga kesihatan baik2, jauhkan tempat awam..BAIKLAH!


OFF-1355WIB

No comments:

Post a Comment