Tuesday 12 January 2010

sudah2 la tu

"Kita sering berharap pada manusia, lalu seringlah kita dikecewakan dan disisihkan.Tapi bila kita meletakkan harapan pada ALLAH, DIA tak pernah mengecewakan, malah tak pernah meninggalkan kita walaupun sejenak"

Kata2 yang aku post kat shoutbox facebook. Aku sedang 'mengunyah'nya dan aku ingin ia jadi 'lumat'. Supaya aku sentiasa beringat, yang bernama manusia bukanlah tempat mutlak untuk bergantung harapan. Malah tidak layak pula menentukan nasib manusia lain. Pancangkan keyakinan bahawa ALLAH Subhanallah Ta'ala sahaja tempat untuk meminta, mengadu dan berharap, sebab DIA tuhan kita, DIA yang tahu pasal kita tentang segala2nya.

[Sesekali terasa hati dengan kawan..macam ni lah jadinya. bawa diri, jauh hati. klaka la ko ain...he3.. sudah2 la tu...maafkanlah dia. nobody is perfect, u know dat rite?]



hati-hati ini
aku lindungi
aku payungi
selagi aku ada
selagi aku punya kekuatan
selagi tangan masih belum lelah
agar ia tak pecah
agar ia tak sompek
supaya ia tetap berbentuk hati
yang sempurna

hati-hati ini
kepunyaan shbt2ku,
milik teman2ku,
dan kawan2ku
aku jaga ia
selagi aku mampu tersenyum saat hati aku sendiri di'carik'
selagi aku masih teguh bila hati aku sendiri di'robek'
selagi mana ALLAH izinkan aku begitu

hati aku?
ia ada di sini
di dalam dada
biar ia di sini
ALLAH ada
untuk menjaganya
INSYAALLAH..

No comments:

Post a Comment